Πιστεύουμε ότι κάθε επαφή με τον ασθενή είναι μια ευκαιρία να βοηθήσουμε !

Μπουλινάκης Ουρολόγος

Διεύθυνση Ιατρείου Διευθυνση

Δορυλαίου 10-12, Πλατεία Μαβίλη - Αθήνα
Λεωφόρος Κρυονερίου 56, Κρυονέρι

τηλέφωνο επικοινωνίαςΤηλέφωνο

210 6455 293 - 216 9390 630 - 6980 117 030

προστάτης

Ο προστάτης είναι ένας μικρός αδένας στον ανδρικό αναπαραγωγικό σύστημα. Ο κύριος ρόλος του προστάτη είναι να παράγει υγρό που προστατεύει και τροφοδοτεί το σπέρμα. Ο προστάτης δημιουργεί περίπου το ένα τρίτο του υγρού που εκσπερμάται από το πέος στον οργασμό.

Στους νεαρούς άνδρες ο προστάτης έχει μέγεθος περίπου καρυδιού, βάρους 10-20 γραμμάρια, αλλά αυξάνεται με την ηλικία. Ο προστάτης βρίσκεται κάτω από την ουροδόχο κύστη και περιβάλλει το άνω μέρος της ουρήθρας. Τα ούρα διέρχονται από την ουρήθρα, από την ουροδόχο κύστη στο πέος.

Πώς μεταβάλλεται ο αδένας του προστάτη με την ηλικία;

Η ανδρική ορμόνη τεστοστερόνη κάνει τον προστάτη να μεγαλώσει σε μέγεθος. Καθώς οι άνδρες μεγαλώνουν, ο προστάτης μεγαλώνει. Στην εφηβεία, τα επίπεδα τεστοστερόνης στα αγόρια αρχίζουν να αυξάνονται και ο προστάτης αυξάνεται σε περίπου οκτώ φορές το μέγεθος του. Συνεχίζει να αναπτύσσεται, διπλασιάζοντας σε μέγεθος μεταξύ των ηλικιών 21 έως 50 ετών και σχεδόν διπλασιάζεται σε μέγεθος μεταξύ των 50 και 80 ετών.

Τι είναι η ΚΥΠ

Η ΚΥΠ είναι η πιο κοινή ασθένεια του προστάτη. Είναι μια μη καρκινική διεύρυνση ή ανάπτυξη του προστάτη. Δεδομένου ότι ο προστάτης περιβάλλει το άνω μέρος της ουρήθρας, η μεγέθυνση του προστάτη κάνει την ουρήθρα στενότερη και ασκεί πίεση στη βάση της ουροδόχου κύστης. Η στένωση της ουρήθρας μπορεί να επηρεάσει τη διέλευση των ούρων με διάφορους τρόπους.

Η ΚΥΠ δεν είναι συνήθως απειλητικό για τη ζωή, αλλά τα συμπτώματα μπορεί να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην ποιότητα ζωής.

Πόσο συνηθισμένη είναι;

Η ΚΥΠ είναι συχνότερη σε ηλικιωμένους άνδρες, συνήθως ξεκινώντας μετά τα 40. Επηρεάζει σχεδόν όλους τους άνδρες κάποια στιγμή στη ζωή τους. Μερικοί άνδρες δεν έχουν συμπτώματα. Η ΚΥΠ γίνεται συνήθως πρόβλημα με την πάροδο του χρόνου, ενώ τα συμπτώματα επιδεινώνονται αν δεν αντιμετωπιστούν.

Ποια είναι τα συμπτώματα;

Μερικοί άνδρες δεν εμφανίζουν συμπτώματα. Οι άνδρες που έχουν συμπτώματα, τις παρατηρούν στην αλλαγή της ούρησης τους επειδή η ΚΥΠ επηρεάζει το τμήμα του προστάτη που περιβάλλει το ανώτερο τμήμα της ουρήθρας.

Τα συμπτώματα που συνδέονται με την ΚΥΠ μπορεί να είναι αποφρακτικά ή ερεθιστικά, αλλά μπορεί επίσης να συμβούν και άλλα συμπτώματα.

Τα αποφρακτικά συμπτώματα περιλαμβάνουν καθυστέρηση ή στράγγισμα κατά την έναρξη της ούρησης, και αργή ροή ούρων. Τα ερεθιστικά συμπτώματα περιλαμβάνουν επείγουσα ή συχνή ούρηση κατά τη διάρκεια της ημέρας και της νύχτας.

Καλοήθης Υπερπλασία Προστάτη (ΚΥΠ)

Πώς γίνεται η διάγνωση;

• Με ένα πλήρες ιατρικό ιστορικό και περιγραφή των συμπτωμάτων.
  • Μια φυσική εξέταση.
  • Με εξετάσεις αίματος (PSA) και ούρων.
  • Υπερηχογράφημα

ΠΡΟΣΤΑΤΗΣ

Πώς θεραπεύεται;

Αν έχετε συμπτώματα που συνδέονται με την ΚΥΠ, όταν αποφασίσετε για την καλύτερη θεραπεία, είναι σημαντικό να σκεφτείτε πόσο τα συμπτώματα είναι ενοχλητικά ή επηρεάζουν την ποιότητα ζωής σας. Τα από του στόματος φάρμακα (δισκία) μπορούν να βοηθήσουν τους άνδρες με μέτρια συμπτώματα. Η χειρουργική επέμβαση είναι μια επιλογή για τους άνδρες των οποίων τα συμπτώματα της ΚΥΠ είναι σοβαρά.